بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی ،طبیعت ،شکار
بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی ،طبیعت ،شکار
Weyl 's largest photo archive Qashqai hunting and nature of Iran

متنکاملنامهجمعیازقشقاییهابهآقاییونسیدستیارویژهرئیسجمهورایراندراموراقوام :
"به نام خدا"
حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای یونسی
دستیار ویژه محترم رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی
تاریخ معاصر ایران به خوبی شاه...د رشادتها و پایمردیهای مردم وطن پرست ایل قشقائی در جنوب کشور در دفاع از مرز و بوم کشور ونوامیس ملت بوده واز سوی دیگر تضییقات ومحرومیتها و ستمها بر اهالی و بزرگان این قوم را در سینه خود ثبت نموده است که خاطر حضرتعالی را به بخش مختصری از آن جلب مینماید ودر پایان بخش کوچکی از خواسته های به حق این قوم که در راستای خواسته های اقوام ایران است را باستحضار می رساند :
1- سردار قهرمان عشایر اسماعیل خان صولت الدوله که در جنوب کشور با فتوا و همراهی روحانیت مبارز و از جمله حضرت آیت الله سید عبدالحسین لاری ومردم شریف فارس و بوشهر با استعمار انگلیس به مبارزه برخاست و آنان را بارها شکست داد و هرگز سر تسلیم وذلت در مقابل آنان فرود نیاورد تا اینکه بوسیله رضاخان قلدر دست نشانده انگلیس نه با قهر و غلبه بلکه با مکر و حلیه در زندان به شهادت رسید. عجیب اینکه در جمهوری اسلامی که بر پیکر خونین شهیدان راست قامت ملت استوار است ، هیچ یادی از او نشد نه مقبره او را ساختند ، نه بر سر مزارش مراسم بزرگداشتی گذاشتند و نه حتی در شهر شیراز که مرکز حکومت وی بوده خیابان و یا میدانی به نامش نهادند وعجیب تر اینکه افتخارات ایل قشقائی را بنام دیگران رقم زدند و بزرگداشت وکنگره برگزار کردند وفیلم و داستان ساختند .
2- در زمان محمدر رضا پهلوی فرزندان اسماعیل خان صولت الدوله را بدلیل مبارزه با استعمار انگلیس و آمریکا وهمراهی با مبارزات حق طلبانه ملت شریف ایران و نهضت ملی شدن صنعت نفت تبعید کردند و تمام اموال و دارائیهای آنها را مصادره و ضبط نمودند و بر خلاف نظر شریف حضرت امام خمینی ( ره ) و مصوبات شورای انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی ، هیچ بخشی از اموال آنان را به ایشان برنگرداندند که هم اکنون بازماندگان این خانواده شریف ومعتبر با سختی زندگانی را می گذرانند وعجیب اینکه بوسیله رئیس وقت قوه قضائیه بخشنامه ای به روسای دادگستری استانهای اصفهان وفارس صادر می گردد که در پرونده هایی که در محاکم دادگستری در مورد اموال این خانواده مطرح است به نفع آنان رای صادر نگردد .
3- با این همه مراسم بزرگداشت برای شهدا وتکریم بحق آنان ، یادی از بهمن قشقائی که با فتوای حضرت امام خمینی ( ره ) به ایران برگشت وسالها با سختی ومرارت به مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی برخاست ونهایتاً با مکر وحیله دستگیر و اعدام شد نبایستی بعمل آید ؟
4- می توان گفت قوم قشقائی تنها قومی است که اهالی آن تماماً شیعه بوده وارادات و اخلاص خود را به خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت صادقانه حفظ کرده وبه روحانیت پاک ومبارزو از جمله حضرت امام خمینی ( ره) وحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی وفادار بوده و در مراحل مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فداکاری و از جان گذشتگی خود را اثبات نموده است . جای جای صفحات زرین استانهای جنوبی کشور شاهد شهیدان به خون خفته و سر فراز قشقائی می باشند اما عجیب اینکه علیرغم وجود صدها و هزارها افراد تحصیل کرده شایسته ، دلسوز و وظیفه شناس از این جامعه حتی از بازماندگان آن شهدا ، هیچ یک در مسئولیتهای اداری کشور و استان جایگاهی ندارند و به ندرت از جایگاه کارشناسی به بالا ترقی می کنند . از افراد متدین و شایسته این قوم نه استانداری منصوب شده ونه وزیری و نه حتی معاون استاندار .
5- فرزندان شایسته این قوم که در جهت خدمت به مردم شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی داوطلب نمایندگی مجلس می شوند عمدتاً به بهانه های واهی رد صلاحیت می شوند وفرصت وامکان خدمت از آنها گرفته می شود.
و اینک مطالبات و خواسته های این قوم سلحشور و سربلند :
1-خداوند را سپاسگزاریم که تلاشها ومطالبات بحق اقوام ایران نهایتاً منجر به انتصاب حضرتعالی به عنوان دستیار ویژه ریاست محترم جمهوری در امور اقوام ومذاهب کشور گردید. انتظار بحق اقوام ایرانی این است که این مسئولیت به سطح معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافته وسازمان و تشکیلات متناسب آن به تصویب مجلس شورای اسلامی ومراجع اداری ذیربط برسد تا به نهادی پایدار تبدیل شود و از برخورد سلیقه ای در آینده محفوظ باشد . در حال حاضر از حضرتعالی انتظار دارد برای اقوام ایرانی و از جمله قوم قشقائی یک مشاور ویژه انتخاب فرمائید تا به صورت خاص پیگیر مطالبات این مردم شریف باشد . این جمع و نمایندگان قشقائی تبار ادوار مجلس آمادگی معرفی فرد مورد نظر و همکاری لازم در این زمینه را دارند .
2- مرحوم استاد محمد بهمن بیگی را بحق می توان ناجی مردم محروم عشایر از جهل و بیسوادی نام داد ایشان حق بزرگی هم به عنوان معلم و هم به عنوان نویسنده و ادیب صاحب سبک بر عشایر ایران بلکه بر مردم ایران دارند . سه سال از رحلت ایشان می گذرد تمام تلاش مردم عشایر و دوستداران ایشان برای احداث مقبره ای متناسب با شان ایشان ابتر مانده است . درخواست داریم به صورت ویژه زمینه ای فراهم گردد تا موانع برطرف شده ویک مجموعه فرهنگی تحت عنوان بنیاد بهمن بیگی با لحاظ نظر خانواده محترم ایشان و معتمدین عشایر جنوب تاسیس گردد و اعلام می داریم چنانچه مجوزهای لازم صادر گردد در احداث این بنیاد همکاری مالی وفکری و عملی لازم معول خواهد شد .
3- در دنیای پیشرفته امروز آنچه اقوام را از یکدیگر متمایز می سازد فرهنگ آنهاست و الا نیازهای مادی همه جوامع تا حدودی یکسان می باشد .از حضرتعالی درخواست داریم در جهت رشد وتوسعه فرهنگ اصیل و انسانی ایل قشقائی نهایت مساعدت را مبذول فرمایند و به صورت مشخص اخذ مجوز احداث یک فرهنگسرای خاص عشایر در شیراز از مراجع ذیصلاح و مساعدت در اختصاص زمین واعتبار مورد نیاز را استدعا داریم . یادآوری می نماید در این زمینه اقدامات و پیگیریهای در دوره مجلس پنجم بعمل آمده و جناب آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی دستوراتی صادر نموده واعتباری نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شد اما بدلیل تنگ نظریها وخود محوریهای موجود در استان این اقدامات بی نتیجه ماند .
4- بزرگداشت چهره های خدمتگزار و ملی قوم قشقائی واز جمله اسماعیل خان صولت الدوله سردار عشایر بنحو شایسته مورد استدعا می باشد .
5- اختصاص جایگاه ویژه اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صیانت و توسعه فرهنگ اقوام ایرانی و اختصاص یک معاونت برای این امر در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس به قشقائیها درخواست دیگر این قوم شریف می باشد .
6- رفع تبعیض در توزیع مسئولیتهای کشوری واستانی و به کارگیری نیروهای شایسته و توانمند قشقائی در مسئولیتهای کشوری واستانی دیگر درخواست ومطالبه این قوم می باشد .
7- سامان دادن به زندگی اقشار محروم این قوم که عمدتاً به صورت حاشیه نشین در اطراف شهرها متمرکز شده اند ونیز کوچندگان این قوم نیز مورد استدعا می باشد .


جمعیازنمایندگانادوارودانشآموختگانقشقائی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.