بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی ،طبیعت ،شکار
Weyl 's largest photo archive Qashqai hunting and nature of Iran
نوشته شده در تاريخ برچسب:مدیریت سایت, توسط مجتبی عبدالهی |

پرچم ایل قشقایی

"قاشقایی لار وئبسایتینا چوخ خوش گلمیشنگیز"

 

 

لطفا عکس ها ،مطالب و ویدیو های رو از طرایق زیر برای ما بفرستید تا بانام شما درسایت قرارداده شود

Email:ghashghaee_ha@yahoo.com

                   whatsapp09173187594

                  Line:         09173187594  

 

                        facebook.com/ghashghaeeha




نظرات شما عزیزان:

hamed
ساعت21:19---25 دی 1393
محیط زیست و شکار قشقایی
دوستان عزیز شکار پرنده ها و ایجاد بحران در محیط زیست در دوره کنونی بسیار نکوهیده و زشت محسوب می شود اما جدیدا دوستان زیادی دیدیم در بین خودمون که با عکس های شکار چنان ذوقی می کنند که گویی در مسابقات بین المللی یا المپیک قهرمان شده اند. منظور این هست که در گذشته شکار اینچننی که با نابودی نسل همراه بود تا حدودی ستایش می شد اما در دوره کنونی که هم در کشور ما و هم در کشورهای مختلف جهان گروه ها و سازمان های طرفداران محیط زیست شکل گرفته اند تا هم حقوق پرنده ها و حیوانات حفظ شود و هم تعادل محیط زیست بهم نخورد و هم نسل این موجودات منقرض نشود. که این مسئله رو با تدوین قانون ها و مجازات هایی همراه کرده اند. متاسفانه در برخی سایت ها و وبلاگ ها با افتخار صحنه شکار بی رویه حیوانات و پرنده ها را نادانسته به نمایش گذارده و بلکه مد شده است. از دوستان خواهشمندم از آنجایی که این شکارها در دوره کنونی که دوره توجه کردن به محیط ریست هست بسیار نکوهش شده است پرهیز و دوری گردد. دوستان الان افتخار به نابودی و گرفتن زندگی پرنده ها و حیوانات نیست بلکه دادن حیات و زندگی به داشته های محیط زیست مانند پرنده ها هست. خواهشا امر ناپسند ترویج نگردد تا چهره یک قوم یا یک کشور یا یک ملت مخدوش نشود. چون این مسئله دیگر افتخار نیست بلکه یک خلاف و یک عمل نکوهیده و زشت محسوب می شود. نتیجه آن هم تخریب اون فرد یا اون قوم هست. خواهشا این نکته به اشتراک گذاشته شود. متشکرم


hasan
ساعت21:15---25 دی 1393
سلام/ ما اگه یه نکته خوب و علمی می دونیم باید با همدیگه به اشتراک بزاریم. وقتی خوب و صحیح هست قبول کنیم. وقتی هم صحیح نیست با دلیل و منطق یا مستند رد کنیم. دونکته هست:
یکی: بنظرم اینکه بعضی ها به زبان مادریشون صحبت نمی کنند و بی کلاسی می دونند یک دلیلش این هست که اون فرد احساس حقارتی در خودش میبیند که می خواهد با زبان دیگران خود را معرفی نماید که این امر اصل بی هویتی و فرار از خود است. آدم های زیادی بودند و هستند که قبلا از اصل خود گریزان بوده اند و زبان خود را فراموش کردند اما مدتی بعد دچار بحران هویت شده اند و خواستار افتخار به قوم خود و زبان خود هستند.
دیگری اینکه از نظر علمی و مطالعات دانشگاهی هم قشقایی دیگه ایل نیست بلکه الان قوم بزرگی هست. ایل مربوط به زمان کوچ نشینی بود. الان اغلب یکجانشین شده ایم. الان قشقایی مثل قوم اذری، قوم کرد، قوم لر و ... یک قوم بزرگ محسوب می شود. ایل کوچکتر از یک قوم هست. البته آنهایی که اهل مطالعه نیستند یا کمتر اهل مسافرت هستند این مسئله رو ممکن هست درک نکنند که چه فرقی دارد. دانشگاهیان بهتر می تونند درک کنند و متوجه شوند...قوم بزرگ قشقایی یکی از اقوام بزگ در ایرانمون هست.
در مجموع، همه جای ایران سرای من هست و من ترکم، لرم، کردم، و.... همه ما در طول ایرانی بودن قرار داریم... من ترکم، کردم، لرم و فارسم و ... چون یک ایرانی ام.
منیم قومم قشقایی وار. داها ایل یوخوم. تاریخیم ایلیاتی وار و بو زماندا بیگ قومگ. بیگ قوم قشقایی. ساغ اولین


احمد علیزاده"مونس"
ساعت17:04---25 دی 1393
سلام
کاش من هم قشقایی بودم...[گل][گل]
زندگی و حیات قشقایی چنان با طبیعت و سنت قدیمی گره خورده است که بدون طبیعت و زنده نگه داشتن مراسمات سنتی امتیاز آنچنانی نمی توان بر آن قائل شد.
بنده به زندگی سنتی و طبیعت بسیار بسیار علاقمند هستم همچنین غیرت و هیبت زنان قشقایی که دوشادوش مردان قشقایی در کارهای زندگی روزمره اعم از اسب دوانی، تیراندازی و مشارکت دارند از این جهت خیلی برایم جذاب و جالب هست لذا از ته دل همیشه آرزو می کنم ای کاش من هم قشقایی بودم.
قشقائی ها را خیلی دوست می دارم.[گل][گل]
بنده از ترکان آذربایجان بوده و گاهی شعر می سرایم برای دسترسی به برخی از غزلهای عاشقانه و غیره حقیر می توانید به وبلاگم سر بزنید:
www.yavar-40.blogfa.com
www.yavar40.blogfa.com


اله کریم عباس نیا
ساعت10:41---2 مهر 1393
نوشته های حاشیه به نظرم قرمز باشد بهتر است. الان خوانا نیست. ولی سایت خیلی قشنگ شده.

ندای آذربایجان
ساعت10:14---2 مهر 1393
یاشاسین قشقایی لر
وار اولسون ائللریمیز


بی نام
ساعت11:45---27 شهريور 1393
بازرسی انجام شد موردی نبود

بهنام طهماسبی
ساعت8:48---24 شهريور 1393
زحمات بی شایبه و بی دریغ شما در راستای معرفی فرهنگ با شکوه ایل قشقایی به عموم قابل ستایش هست.بی شک ایل به حاشیه رانده شده قشقایی نیازمند یاری و همکاری شخصیت هایی همچون شما است.من هیچگاه نگرانی ندارم که چرا بهمن بیگی رفت و دیگر در میان ما نیست فعالیت های فرهنگی شما در زمان حاضر همانند فعالیت های بهمن بیگی در آن زمان هست .یا حداقل دست کمی از آن ندارد.بسیار متشکرم و برایتان ارزوی موفقیت میکنم.

عباس نیا
ساعت13:12---12 شهريور 1393
عکس کتابخانه یاسوج را در سایت بگذارید.

اشكبوس رضايي رحيمي
ساعت12:55---27 مرداد 1393
سلام ، به آن احساس زيبا و تعصبت ايلياتي ات آفرين مي گويم
البته من تصاوير شكار را نديدم كه بعضي ها نظر تند و مخالف گذاشتند.


ترک خراسان(شیروانلی)
ساعت18:17---29 ارديبهشت 1393
اولین برنامه ترکی شرق و شمال شرق کشور که از شبکه اترک خراسان شمالی پخش شد(به لهجه ترکی خراسانی)که تقدیم میکنم به همه ی همزبانانم در سراسر ایران زمین(هر شب از ساعت نه و نیم رادیو موج fm94وam873 )و هر جمعه شب تلوزیون ساعت یازده از شبکه اترک)که من اولین پخش برنامه ترکی رو در آپارات قرار دادم

قشقایی جاهالی
ساعت22:05---8 ارديبهشت 1393
عزیز قرداشوم قشقایی بایداقی بئله کین ده یل!
زحمت چک حداقل ساق تانوشدور قشقایی ائلینی!


میرشکار
ساعت16:24---6 اسفند 1392
سلام
دوستان فروشگاه اینترنتی لوازم شکار و کمپینگ افتتاح شد.برای دیدن محصولات به نشانی mirshekar.com مراجعه کنید


محمدخسروی
ساعت10:50---24 دی 1392
سلام من ازتورک های قوچانم خراسان رضوی بسیار خوشحال شدم که با وب شماآشنا شدم واز عکس های بسیار دیدنی تان لذت بردم موفق باشید

محمد
ساعت19:34---16 آذر 1392
سلام من شما رو در وبلاگ شعر نو لینک کردم لطفا شما هم منو لینک بفرمایید ساغول

پوریا بهراملو شورباخورلو
ساعت21:39---15 آذر 1392
سلام یولاش.
وضع و اوضاع؟؟؟؟؟
بیر وبلاگ دیزدمیشم فقط تیرکی شهر و ایر قویموشام.چ
قوربان الینگه لینک لر ایچینده لینک اد.

اشعار ترکی قشقایی
www.daghlar.torki.loxblog.com


محمد نادری
ساعت20:08---1 آبان 1392
سلام عید غدیر مبارک
وبلاگ بسیار زیبایی داری
اگه میشه پرچم رو تشریح کنین عالیه
بازهم خدا قوت


صادق
ساعت22:22---30 مهر 1392
سلام درود بر تمام ترکهای قشقایی.

موفقيت به سبك ايراني
ساعت16:23---7 مهر 1392
جچه الاسلام والمسلمين حاج آقا سيدنورالدين حسيني - سرهنگ خلبان، شب گذشته ميهمان ويژه برنامه هشت بهشت سيماي اصفهان بود. اين خلبان و روحاني برجسته ايل قشقايي كه يكي از چهره هاي ماندگار دفاع مقدس و حوزه است داراي هفت فرزند مي باشد كه همگي آنها در سطوح بالاي حوزه و دانشگاه در حال تحصيل بوده و جزء اساتيد دانشگاه و حوزهخ به حساب مي آيند. از برنامه هشت بهشت و عوامل آن به خاطر دعوت از اين شخصيت برجسته تشكر و قدرداني مي نمايم.
به عنوان در سايت بگذاريد.



رضا آقامحمدی
ساعت17:28---2 مهر 1392
مشخصات شما برای حراست سازمان محیط زیست ارسال شد تا درباره شکار گونه در حال انقراض کفتار، بازرسی های لازم به عمل آید. لطفا همکاری ها و توجهات لازم را جهت پیشبرد تحقیقات مبذول فرمایید

جواد
ساعت10:57---2 مهر 1392
تو رو هم باید درید بی هویت که خودتو قشقایی هم میدونی
کثافت رذل
ایشالا بزودی خدا خودش تقاصتو بده


بابک
ساعت20:13---1 مهر 1392
با سلام
نوشته اید که با شکار مخالفید. ولی گذاشتن عکسهای شکار نتیجه عکس خواست شما میدهد. اگر با شکار مخالفید در زیرنویس عکسها بنویسید که این کار وحشیانه ایست درین روزگاری که نسل حیوانات ایران رو به انقراض است. مانند آن عکس شکار کفتار. تا دیگرانی که میبینند اندکی تامل کنند.


حسام
ساعت19:24---1 مهر 1392
با دیدن جنایت های پلید شما در حق حیوانات از کل ایل قشقایی متنفر شدم!

دوستار محیط زیست
ساعت19:59---31 شهريور 1392
ای تف به تو که از حیوون بدتری
اشغال بی هویت


هدیه مناسب برای خانمی که خیلی دوستش دارید
ساعت16:38---29 شهريور 1392
سلام.
آیا به دنبال یک هدیه مناسب برای خانمی که خیلی دوستش دارید هستید؟؟
می دونید خانمها عاشق این هستند که جذاب باشند؟ می دونید تو چند هفته اخیر بیشترین کادویی که برای خانمها خریداری شده چی بوده؟؟
پس چرا معطلید؟؟ زود بیاید یه نگاهی به این هدیه بندازید.


mina zamani
ساعت0:13---28 شهريور 1392
مدیریت محترم سایت لطفا اطلاع رسانی کنید باتشکر

اولین یادواره شهدای ایل قشقایی کشور در شهرستان بروجن
[تصویر: 1379215788_1379010837_ashayer920619-1.jpg]
دبیر اجرایی اولین یادواره شهدای ایل قشقایی شهرستان بروجن (رحمت الله حیدرنژاد) در گفتگو با شبکه استانی جهانبین : از برگزاری اولين يادواره شهدای قشقايی کشور و رونمایی از درب گلدسته های حرم مطهر امام حسین (ع) در شهرستان بروجن خبر داد.دبیر اجرایی یادواره : يادواره بیش از 100 شهيد عشاير قشقايی شهرستان بروجن با همكاری سپاه عشايری استان، ناحيه بروجن و استان فارس با حضور خانواده های معظم شهدا ،ایثارگران،و عموم مردم در شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن برگزار گردید .وی به شهادت بيش از2400 نفر از عشاير قشقايی كل كشور در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصريح كرد: با آغاز چنگ تحمیلی و هجوم نیروهای بعثی به مرز کشور ،نه تنها عشایر به عنوان مرزداران ایران نقش فعالی داشتند، بلكه عشاير داخلی نيز با عضويت در بسيج عازم مرزها و جبهه‌های نبرد حق عليه باطل شدند.شایان ذکراست نخستين يادواره شهدای عشاير قشقايی به حضور سردار دکتر جمشیدی (رئيس سازمان بسيج عشايری كشور)،و جمعی از مسئولان استانی و با نوای گرم مداح شهیر کشورمان حاج مجتبی رمضانی در شهرستان بروجن (شهر نقنه )به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع)قشقایی های نقنه برگزار گردید.شرکت کنندگان در یادواره :بیش از 4000 نفر


طاها
ساعت1:29---18 شهريور 1392
خب حالا چه کسی و چه کسانی باید این مسئله و مشکل رو حل نمایند؟؟؟ واضح است که این کار یه مسئله فکری و اندیشه ای است... که باید برای قشقایی تفسیر شود. در این ارتباط خودم تجربه یک دهه زندگی را در سطح و مقیاس استان تهران با اقوام مختف لر، کرد، آذری/ ترک های آذری، گرجی، و ....داشته ام و این مسئله رو به بهترین صورت درک کرده ام و نگاه آن ها را به قشقایی دیده و شنیده ام. بنابراین در ادامه این روند پی به این نقص و مشکل بردم که می خواهیم با کمک یکدیگر آن را حل نماییم. من، شما و دیگران دوستان نتوانیم مسائل و مشکلات خود را حل نماییم مگر دیگران هم دلشان برای ما و قشقایی خواهد سوخت؟؟؟ مسلماً خیر.
«هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش»
بشنو از نی چون حکایت می کند
از جدایی ها شکایت می کند//
کز نیستان تا مرا ببریده اند
در نفیرم مرد و زن نالیده اند//
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش//


طاها
ساعت1:28---18 شهريور 1392
توجه ویژه ای لازم است اینکه وقتی می گوییم «قوم قشقایی» این مسئله در میان خود قشقایی ها زیاد مهم محسوب نمی شود و باز همان ایل را ادامه می دهند. ولی نمی دانند که مفهوم ایل هرچه باشد در این عصر و زمانه دیگر کارایی قبل رو ندارد زیرا ماباید بتوانیم هویت جدیدی را در طول هویت اصلی تعریف نماییم تا بتوانیم در معرفی قشقایی و نماد و هنر خود حرفی همچنان داشته باشیم. مفهوم «ایل» بین من و شما و قشقایی ها بسیار کاربرد دارد ولی آیا در سطح و مقیاس کشوری هم کار برد دارد؟؟؟ آیا در سطح شهرهای دیگر هم به همان اندازه کاربرد دارد؟؟؟ آیا وقتی گفته می شود «قوم» آن گروه ماندگار تر است یا وقتی گفته می شود «ایل»؟؟. این مفهوم و اندیشه رو البته تا زمانی که در بین قشقایی ها زندگی می کنیم چندان درک نخواهیم نمود و ممکن است کاربرد چندانی برایمان پیدا نکند اما وقتی با مکان، جغرافیا، شهر یا اقوام دیگر مواجه می شویم معنای آن «برجسته» می شود. برخی ها می گویند حالا چه ایل باشیم یا قوم چه فرقی می کند؟؟؟ می گویم این مفهوم در سطح بالاتر معنی می یابد و دیگران هم با ذهن قوم که ماندگارتر و همچنان به روز تر است بهتر انس گرفته و آنرا درک می کنند. واضح است که وقتی در بین اقوام دیگر یا شهرهای دیگر گفته می شود «ایل قشقایی» همچنان ما را فقط در قالب قدیم و عشایری می دانند که بدون امکانات و از طریق کوچ و ... زندگی و ارتزاق می کنند.

سیناشارژ
ساعت1:22---16 شهريور 1392
سلام
باتشکر فراوان از مطالب جالب وبلاگتان.جای افتخار است که به ما هم بپیوندید.
****سیناشارژ****سریع،آسان،مطمئن.


طاها
ساعت12:16---8 شهريور 1392
سلام بر پرچمداران هویت تبار و قوم قشقایی/ هزاران درود و خسته نباشید دارم خدمتتون به ویژه اونایی که نسبت به هویت قشقایی احساس مسئولیت می کنند و قلم می زنند و این فرهنگ رو ترویج می کنند/ درود خدا هر ثانیه بر شما باد// یه نکته دارم خدمتون دوستان ببینم نظری دارید یانه ممنون میشم در ترویج تفکرمون تلاش کنید- تفکری که ما را به شناخت و تکامل در کشور برساند و از هویت صرفا عشایری محض خارج کرده و آنرا در مقام یه قوم صاحب سبک و پیشرفت در زمینه های علمی، هنری، فرهنگی و غیره معرفی نماید// خیلی دقت شود// چرا گفته می شود قوم لر، کرد، بلوچ و ......؟؟؟ و چرا هنگام نام بردن از قشقایی گفته می شود ایل؟؟؟ منظورتون این هست که یعنی ما از اون ها کوچکتریم و هنوز کوچ می کنیم؟؟ مبدع این واژه چه کسی است؟ آیا ریشه یابی شده است؟؟ آیا تا به حال به این واژه و معنی قوم و ایل توجه کرده اید؟؟ وقتی گفته می شود قوم کرد، لر و... و ایل قشقایی... یعنی ما کوچکتریم... آیا شخصیتی به کوچک تر بودن قوم خود افتخار خواهد نمود؟؟؟عشایر و کوچ‌گردان یک منطقه معمولاً به گروه‌های کوچکتری به نام «ایل» تقسیم می‌شوند.- آیا ما همچنان ایل و کوچ نشین هستیم؟؟؟ اما قوم: گروهی از انسان‌ها که افراد آن دارای ویژگی‌های نیایی و اصل و نسبی یکسان یا مشترک اند. هم‌چنین گروه‌های قومی اغلب دارای مشترکات فرهنگی، زبانی، رفتاری و مذهبی هستند که ممکن است به آبا و اجدادشان برگردد و یا بر اساس عوامل دیگری به وجود آمده‌باشد.// به نظر شما دوران ایل گفتن به سر نیامده؟؟ دوران کوچکتر بودن از دیگر زبان ها و اقوام فرا نرسیده هست؟ آیا ما هنوز ایل هستیم یا قوم صاحب هویت و اعتبار در کشور؟؟ سعی شود واژه ایل رو به آرشیو برده و واژه قوم قشقایی رو که اغلب هم یکجانشین اند به کار ببریم؟؟


سپاسگذارم// قشقایی ام اول بعد تبارم عشایری است./ دانشجو دکتری در دانشگاه تهران




طاها
ساعت12:16---8 شهريور 1392
سلام بر پرچمداران هویت تبار و قوم قشقایی/ هزاران درود و خسته نباشید دارم خدمتتون به ویژه اونایی که نسبت به هویت قشقایی احساس مسئولیت می کنند و قلم می زنند و این فرهنگ رو ترویج می کنند/ درود خدا هر ثانیه بر شما باد// یه نکته دارم خدمتون دوستان ببینم نظری دارید یانه ممنون میشم در ترویج تفکرمون تلاش کنید- تفکری که ما را به شناخت و تکامل در کشور برساند و از هویت صرفا عشایری محض خارج کرده و آنرا در مقام یه قوم صاحب سبک و پیشرفت در زمینه های علمی، هنری، فرهنگی و غیره معرفی نماید// خیلی دقت شود// چرا گفته می شود قوم لر، کرد، بلوچ و ......؟؟؟ و چرا هنگام نام بردن از قشقایی گفته می شود ایل؟؟؟ منظورتون این هست که یعنی ما از اون ها کوچکتریم و هنوز کوچ می کنیم؟؟ مبدع این واژه چه کسی است؟ آیا ریشه یابی شده است؟؟ آیا تا به حال به این واژه و معنی قوم و ایل توجه کرده اید؟؟ وقتی گفته می شود قوم کرد، لر و... و ایل قشقایی... یعنی ما کوچکتریم... آیا شخصیتی به کوچک تر بودن قوم خود افتخار خواهد نمود؟؟؟عشایر و کوچ‌گردان یک منطقه معمولاً به گروه‌های کوچکتری به نام «ایل» تقسیم می‌شوند.- آیا ما همچنان ایل و کوچ نشین هستیم؟؟؟ اما قوم: گروهی از انسان‌ها که افراد آن دارای ویژگی‌های نیایی و اصل و نسبی یکسان یا مشترک اند. هم‌چنین گروه‌های قومی اغلب دارای مشترکات فرهنگی، زبانی، رفتاری و مذهبی هستند که ممکن است به آبا و اجدادشان برگردد و یا بر اساس عوامل دیگری به وجود آمده‌باشد.// به نظر شما دوران ایل گفتن به سر نیامده؟؟ دوران کوچکتر بودن از دیگر زبان ها و اقوام فرا نرسیده هست؟ آیا ما هنوز ایل هستیم یا قوم صاحب هویت و اعتبار در کشور؟؟ سعی شود واژه ایل رو به آرشیو برده و واژه قوم قشقایی رو که اغلب هم یکجانشین اند به کار ببریم؟؟
سپاسگذارم// قشقایی ام اول بعد تبارم عشایری است./ دانشجو دکتری در دانشگاه تهران


وبلاگ خبری سمیرم
ساعت13:03---1 فروردين 1392
سال نو بر هم میهنان مبارک باد .
تلاش شما را برای سربلندی ایران زمین می ستاییم.
امید که سرزمینی آباد و سربلند داشته باشیم.


وبلاگ خبری سمیرم
ساعت22:53---29 دی 1391
سلام دوست عزیز
یادم رفت عزیز
انجمن منتظر شماست و اینبار با آدرس جدید که امیدوارم لینکشو بذارید و خودتون هم قسمت قشقایی ها رو به عهده بگیرید و مدیریت کنید .
آدرس جدید:
http://semiromtalk.ir هست که امید دارم اینبار شما را و دوستان تان را زیارت کنیم


وبلاگ خبری سمیرم
ساعت22:49---29 دی 1391
سلام دوست عزیز
خوبید شما
عکسها زیبا و متنوعند ولی انگار به روز نم شوید


سمیرم
ساعت1:25---16 دی 1391
سلام
به روزم با یه مطلب فوق جدید


پدرام
ساعت18:43---29 آذر 1391
مگه جماعت ویرانگر ترک ها کشورند که پرچم دارند . در ایران هر گاه اندکی به ترک میدان داده شد گوشه ای اد مملکت به آشوب کشیدند. جریان خسرو تون را مردم فراموش نکردن که انقلاب آزادش کرد واولین دشمنی را هم او با انقلاب کرد .راست گلیم وگبه هاتون پاتونا دراز کنید

elkamez
ساعت16:37---20 آذر 1391
سلام ارکاداش
ویژه نامه ایشیق در دانشگاه شیراز جهت همکاری شما صمیمانه دعوت به عمل می اورد
و این نشریه حامی تمام تورکان ایران است
امید است که سخنان زیبای شما در این نشریه به مشاهده گردیده شود
www.elkamez.blogfa.com
Q.elkamez@yahoo&gmail.com


سمیرمی
ساعت20:14---17 آذر 1391
سلام بسیار خوشحالم که قشقایی ها اینقدر فعالند و ممنون از کار زیباتون
انجمن گفتگوی سمیرم با آدرس
http://semirom.tizweb.ir/forum
امید که بتونیم همکاری لازم را داشته باشیم.البته این انجمن موقتی است و در آینده نزدیک به انجمن دائمی تبدیل خواهد شد
لینک شما رو در وبلاگ اضافه کردم شما هم لطف کنید ما رو با نام سمیرم و آدرس
http://semirom.blogfa.com
لینک بفرمایید.
البته لینک انجمن فراموش نشه
بخش قشقایی ها در انجمنهای سایت زحمتش به عهده شماست امید که همکاری خوبی با هم داشته باشیم


ساری گیل
ساعت21:57---16 آذر 1391
میخواهم بگویم از فکرهای غارت شده،از فرهنگمان بگویم که دیگر فقط کتاب میشودوبس ،روزگاری دستان ایل پر بود ازگلهای گلیمهای دخترکان ،یادت هست اجاق هایی که زبانشان آتش بود ولی اکنون زیر خاکستر لال شده اند،نگاهمان پر رونق بود ،یادت هست مشکمان چشمه ای بود در چادر،مهمان دلمان همیشه خدا بود،دشت با رنگ لباس زنان ایل پرگل میشد،عشق کودکان پسر تفنگ برنو بود ودختران برای نقش قالی دیگر نخ ها را سر می بریدنند، پدران همیشه خسته و مادران همیشه پرنور بودند،چراغ چادربه خود می بالید که همیشه روشنایی را ازنور چشمان مادران لالایی خوان می گیرد،همه فکرشان عظمت ایل بود ،پس ای رهگذربیا فرهنگمان را فدای نگاه دیگران نکنیم

http://elkamez.blogfa.com/
ساعت8:08---20 آبان 1391
مندن سالام بومجلیســـــه بوائله مندن سالام بوفرهنگه بودیله
مندن سالام چیچگلره یارپاغــــا مندن سالام ائل قایم اولان تورپاغا
مندن سالام شهیدلركه آدی یوخ مجلیسلرده سؤزلری یوخ یادی یوخ
مندن سالام قشقایونینگ ائلینـه مندن سالام ائلینگ شیرین دیلین


ساری گیل
ساعت22:02---16 آبان 1391
ناشی باغبان بیجا ووردی باغ گل@قویماز گیله قونا بینوا بلبل@بو گونوشلوگده نه گیل قالار نه بلبل@ قالسایدی بیر یاخچولوگ انسانا قالار

ترک آذری تبریز
ساعت19:59---28 مهر 1391
سو" دئییب دیر منه اولده آنام، آب کی یوخ

"یوخو" اؤیرتدی اوشاقلیقدا منه، خواب کی یوخ

ایلک دفعه کی "چؤرک" وئردی منه، نان دئمه دی

ازلیندن منه "دوزدانه"، نمکدان دئمه دی

آنام، اختر دئمه ییب دیر منه، "اولدوز " دئییب او

سو دوناندا، دئمه ییب یخ دی بالا، "بوز" دئییب او

"قار" دئییب، برف دئمه ییب، دست دئمه ییب، "ال" دئییب او

منه هئچ واخت بیا سؤیله مه ییب، "گل" دئییب او

یاخشی خاطیرلاییرام، یاز گونو آخشام چاغی لار

باغچانین گون باتانیندا کی، ایلیق گون یاییلار

گل دئیه ردی، داراییم باشینی، ای نازلی بالام!

گلمه سن گر، باجینین آستاجا زولفون دارارام

او دئمه زدی کی، بیا شانه زنم بر سر تو

گر نیایی بزنم شانه، سر خواهر تو

بلی، داش یاغسادا گؤیدن، سن او سان من ده بویام

وار سنین باشقا آنان، واردی منیم باشقا آنام

اؤزومه مخصوص اولان باشقا ائلیم واردی منیم

ائلیمه مخصوص اولان باشقا دیلیم واردی منیم

ایسته سن قارداش اولاق، بیر یاشایاق، بیرلیک ائدک

وئریبن قول-قولا، بوندان سورا بیر یولدا گئدک

اولا، اوزگه کولک لرله گرک آخمایاسان

ثانیا، وارلیغیما، خالقیما خور باخمایاسان

یوخسا گر زور دئیه سن ملتیمی خوار ائده سن

گون گلر، صفحه چونر، مجبور اولارسان گئده سن

یاشاسین آذربایجان


ترک آذری تبریز
ساعت19:54---28 مهر 1391
«مرگ خیلی آسان می‌تواند به سراغ من بیاید، اما من تا می‌توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته
اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شوم که می‌شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من، چه اثری
در زندگی دیگران داشته باشد»....صمد بهرنگی، ماهی سیاه کوچولو

صمد بهرنگی، داستان نویس، محقق، مترجم و معلم بزرگ ایرانی از خطه پرافتخار آذربایجان، در سال 1318 در تبریز به دنیا آمد و تنها پس بیست و نه سال زندگی، به طرز مبهمی در رودخانه ارس غرق شد و دیده از جهان فرو بست


ترک آذری تبریز
ساعت19:46---28 مهر 1391
سلام مدیر محترم.تبریز از طرف سازمان ملل به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران انتخاب شده لطفا انعکاس دهید .با تشکر

ترک آذری تبریز
ساعت20:50---26 مهر 1391
سلام وبلاگتوت بسیار زیباست.دس خوش
ت


اله كريم عباس نيا
ساعت13:47---22 مهر 1391
وقتی اهالی علم، هنر، قلم، سیاست، اقتصاد، ورزش و سایر فعالیتهای ارزشمند و تاثیرگذار جامعه با پشتیبانی دستگاههای ذیربط و نیمه مرتبط اجرائی و اجتماعی، در اقدامی بیادماندنی و ستودنی و با استناد به افتخارات، آثار و نقش آفرینی های گرانسنگ، از پیشکسوتان خویش طی همایشی سالانه تجلیل و تقدیر بعمل آورده و با اهدای جوایز مادی و الواح معنوی، زمینه های توسعه فرهنگ و فعالیتهای خود را تقویت می کنند، آیا نمی توان در اقدامی مشابه و الهام گیرانه، برای یادگاران بزرگ ایل قشقایی که به لطف خدا زنده مانده اند تا جامعه از انوار وجودی آنها منور و نسل امروز نیز از دیدگاهها و تجارب و مهارتهای آنها بهره مند بماند، مراسم و همایش مشابه ای برگزار کرده و از آنها نیز که با اهدای امنیت و عزت و آرامش و سربلندی، به مراتب حق بزرگتری نسبت به سایر چهره های ماندگار به گردن مردم ما دارند، صمیمانه تجلیل بعمل آورد؟!
خوشبختانه و به فضل الهی فرهنگ برگزاری یادواره های بزرگ شهدا و حتی یادواره های انفرادی کشوری در ایران اسلامی در سطوح ملی، منطقه ای، استانی و سازمانی و قومی جا افتاده و با نقش آفرینی همرزمان و خانواده ها و سایر نهادهای ذیربط، این رسالت بزرگ الهی و اسلامی در حال تحقق و عینیت بخشی کامل است و علیرغم تلاش و تکاپوی موجود برای بهبود محتوایی و ساختاری این یادواره ها، الحمدالله دغدغه اصل برگزاری یادواره ها وجود نداشته و می توان گفت که یادواره های چهره های ماندگار در کشور ما نهادینه شده است.

عشایر قشقایی که در تمام دوران ها یکی از مداقعان اصلی کشور در همه ی زمینه ها بوده است نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. اکنون قشقاییها به جبر زمان مجبورند اسکان یابند و این اسکان اکثراً در حاشیه شهرها یا روستاها و ... در حال انجام است. این مردم دارای فرهنگ زندگی عشیره ای بوده اند و برای اینکه با فرهنگ زندگی شهرنشینی سازگار یابند باید کار فرهنگی زیادی صورت گیرد، چرا که ذات فرهنگ عشایری با فرهنگ شهرنشینی بعضاً تا حد 180 درجه متفاوت است. لذا همین عدم تطابق فرهنگی باعث می شود شهرهایی که عشایر در آنها سکنی گزیده اند توسعه نیافته و هم عشایر و هم شهرنشینان از این بابت متضرر می شوند. لذا اگر می خواهیم این مشکل رخ ندهد باید برای از بین بردن تضادها و تعارض های فرهنگی تلاش کنیم و آن میسر نیست مگر به تبع کار فرهنگی. عمده ترین کار فرهنگی هم برگزاری همایش، سمینار و ... می باشد.

در این راستا و به منظور کمک به توسعه شهرهای عشایرنشین و همچنین احیاء و تقویت فرهنگی جامعه عشایری، عده ای از جوانان این ایل، این مشکل را به فراست دریافته و پیشنهاد برگزاری همایش چهره های ماندگار قشقایی را به نهادهای مربوطه تحویل داده اند. از کلیه کسانی که می توانند در این مسیر ما را یاری نمایند خواهشمند است در قسمت نظرات این وبلاگ و یا از طریق ایمیل معرفی شده، نحوه همکاری خود را اعلام نمیاند.

با تشکر


اله كريم عباس نيا
ساعت13:46---22 مهر 1391
پس از اقدام ارزنده و هوشمندانه شوراي محترم اسلامي شهرستان فسا در نامگذاري خياباني به نام استاد محمد بهمن بيگي، اين بار شوراي محترم اسلامي شهرستان آباده در اقدامي فرهنگي و بسيار قابل تقدير، يكي از خيابان هاي اين شهر را به نام استاد محمد بهمن بيگي نامگذاري كرد. عصر امروز اين خبر به صورت پيامك به دستم رسيد.

قطعاً اين اقدام، خدمت قابل توجهي به فرهنگ اين مرز و بوم است. چرا كه جمعيت قابل توجهي از ايل قشقايي در اين شهرستان ساكن شده اند و همزيستي مسالمت آميزي با همشهريان آباده اي خود دارند. اقدامات فرهنگي مي تواند اين همزيستي را بهينه تر و محكم تر نمايد.

اين اقدام شوراي محترم اسلامي شهرستان آباده را به ديده منت مي گذاريم و از شهرهاي ديگر استان كه داراي جمعيت عشايري قابل توجه هستند خواهشمنديم اقدامات مشابهي را انجام دهند.

از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهرستان آباده نيز تشكر خاص مي نماييم و يقيناً اين اقدام ارزنده در كارنامه آن اعضاي محترم به عنوان باقيات و صالحات ثبت خواهد شد.

اعضاي محترم شهرستان اباده به شرح ذيل مي باشند:

1-بهرام ايزدي

2-حسنعلي شفيعي

3-مهدي فرخي

4-محمدحسن شهرمياني

5-هوشنگ عباس نيا


عباس اژدری
ساعت18:32---9 مهر 1391
بیر آزربایجان تورکون نن سیزه سایقی لاریمی سونورام

احسان قشقایی
ساعت18:15---9 مهر 1391
به دلیل تایپ اشتباه نام هم معذورم.

حسان قشقایی
ساعت18:12---9 مهر 1391
بسیار خوشحال و خرسندم و تبریک و خسته نباشید میگم به خاطر این وبسایت عالی.

انشالله در هدفتان موفق باشیدومن و تو ها همه ما شویم تا دوباره ایل بزرگ قشقایی را به قله ی قدرت و غیرت و آنچه که حقش است برگردانیم .

بسیار استفاده کردم از مطالب و عکس های پر محتوا و وبسایت خوبتان.

من مدیر مجله اینترنتی اجتماعی قشقایی آنلاین هستم و دوست دارم که در وبسایت خوبتان این مجله اینترنتی اجتماعی را برای مخاطبان خوب قشقایی معرفی کنید و اگر اجازه دهید باذکر منبع و نام شما از مطالب و عکس هایتان در مجله استفاده کنم .

آقای عبدالهی منتظر اجازه و حضور سبز شما و مخاطبان خوبتان در مجله اینترنتی اجتماعی قشقایی آنلاین هستم.

باتشکر


اله كريم عباس نيا
ساعت8:31---4 مهر 1391
سلام
خوبي؟
همايش يوسفعلي بيگ قشقايي شركت كرديم. حدود 10 نفر از شاهين شهر بوديم. برنامه هاي بسيار خوبي داشتند. افراد مهمي آمده بودند. آقاي شهرام بدري مسئول سايت بزرگترين آرشيو موسيقي قشقايي هم آمده بود.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.